Już niedługo dzwoniąc na 998 połączysz się ze 112. Pomoc straży pod jednym numerem

  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
  • Drukuj zawartość bieżącej strony
19 sierpnia 2021

W związku z przejęciem obsługi wywołań kierowanych na numer alarmowy 998 przez centra powiadamiania ratunkowego, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji informuje, iż w województwie śląskim proces ten będzie realizowany w dniach od 9 do 20 września 2021 r. W powiecie myszkowskim przełączenie nastąpi 20 września (poniedziałek) o godzinie 13.00.

Przejęcie obsługi wywołań kierowanych na numer alarmowy 998 przez centra powiadamiania ratunkowego rozpoczęło się z dniem 1 lutego 2021 r. w województwie podlaskim, od tego dnia zgodnie z przyjętym harmonogramem, na terenie poszczególnych województw proces ten jest sukcesywnie dokonywany. Akcja ma zakończyć się w dniu 4 listopada 2021 r. przełączeniem połączeń z ostatniego obszaru obsługi w województwie zachodniopomorskim.

We wrześniu 2021 r. CPR Katowice przejmie zgłoszenia wpływające na numer alarmowy 998, wówczas osoba, która zadzwoni na ten numer dodzwoni się do operatora numerów alarmowych, który zgodnie z procedurami zapyta o wymagane informacje i za pomocą systemu teleinformatycznego (dokument elektroniczny – tzw. formatka) przekaże zgłoszenie do właściwego dyżurnego Stanowiska Kierowania Komendanta Miejskiego/Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej celem realizacji zgłoszenia.

Przy okazji warto zaznaczyć, iż z numerów alarmowych należy korzystać tylko w sytuacji potrzeby dokonania zgłoszenia alarmowego (w sytuacji zagrożenia zdrowia, życia, mienia, środowiska, bezpieczeństwa i porządku publicznego). Jeśli obywatel ma potrzebę kontaktu telefonicznego z funkcjonariuszem Państwowej Straży Pożarnej, nie mającego charakteru zgłoszenia alarmowego, wówczas powinien zadzwonić na numer miejski, który dostępny jest na stronie internetowej danej komendy PSP, w książce telefonicznej, a często również w lokalnej prasie.

Z punktu widzenia osoby dzwoniącej po pomoc na numer alarmowy 998, nie odczuje ona różnicy w obsłudze zgłoszenia, albowiem operatorzy CPR Katowice od samego początku rozpoczęcia funkcjonowania centrum, tj. od 2013 roku, odbierają zgłoszenia wpływające na numer alarmowy 112, które przekazywane są do PSP celem dalszej realizacji.

 

Galeria

  • Powiększ zdjęcie
  • Powiększ zdjęcie